Skulder/albue/hånd

Fysioterapeutisk behandling af skulder, albue eller hånd

Der kan være mange årsager til, at man får smerter i skulderen, albue eller hånden. Det kan være relateret til dit arbejde eller sportsaktivitet, men lige så ofte opstår generne uden en direkte årsag. Hos Charlottehøj Fysioterapi har vi mange års erfaring, og vi kan finde en behandling til lige netop dit problem.

Mulige årsager til smerter i skulder, albue eller hånd

Hverdagen byder for manges vedkommende på en del situationer, der kan ende med, at du overbelaster eller kommer galt af sted med armen. Det kan være cykelturen til og fra arbejde, den ugentlige træning på håndboldbanen eller ved et uheldigt fald, hvor du tager fra med armen. Nogle gange er det ikke en særligt stor påvirkning, der skal til før, at skaden er sket – et uskyldigt fald eller en forkert indstillet kontorplads kan være nok til at give slemme smerter i skulderen, albuen eller hånden.

De typiske skader er:

• Indeklemningssyndrom (impingement) i skulderen
  • Tennis- og golfalbue
  • Seneskedehindebetændelse
  • Musearm
  • Karpaltunnelsyndrom i hånden
  • Akutte skader fra sport eller uheld – fx en skulder eller albue der går af led, frakturer,fibersprængninger eller overrivninger af senestrukturer

Er skaden sket, og oplever du smerter i hånden, albuen eller skulderen, kan fysioterapeuterne hos Charlottehøj Fysioterapi hjælpe dig. Vi har mange års erfaring i fysioterapeutisk behandling af smerter i hånden, albuen og skulderen, og vi holder os alle opdaterede med den nyeste viden indenfor området.

Hos Charlottehøj Fysioterapi arbejder vi altid med individuelt sammensatte forløb, så du får en behandling, der passer til lige netop dit problem. Fælles er dog, at udgangspunktet altid er at gøre dig smertefri, samtidigt med at du får god stabilitet, bevægelighed og vender tilbage til dit vanlige funktionsniveau. Din fysioterapeut vil først undersøge din skade og derefter udarbejde et individuelt tilrettelagt behandlingsforløb og instruere dig grundigt, så du får den mest optimale behandling og genoptræning. Er det aktuelt for netop din udfordring, vil du blive tilbudt et holdtræningsforløb som supplement til dit hjemmetræningsprogram.

Hvis der er behov for en tværfaglig indsats for at komme dine smerter til livs, samarbejder vi gerne med din praktiserende læge eller andre faggrupper – fx hvis det er nødvendigt med en yderlig udredning.

Læs mere om genoptræning her .